메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
홍유민 (동신대학교) 최진아 (동신대학교)
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제39권 제2호
발행연도
2018.4
수록면
43 - 52 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Objective: This study aims to verify the mediating roles of empathy on the relationship between mothers’ personal-oriented verbal control style as perceived by children and children’s peer relationships.
Methods: The participants were 291 students (Grade 5 and 6) from six elementary schools in Gwangju/Jeonnam.
Results: First, positive correlations were shown between the mother"s personal-oriented verbal control style, empathy, and peer relationships. In addition, empathy was positively correlated with peer relationships. Second, the mother"s personal-oriented verbal control style influences peer relationships through empathy as a mediating variable.
Conclusion: Empathy completely mediates the relationship between mothers’ personal-oriented verbal control style as perceived by children and the children’s peer relationships. Such results could be used as basic data to enhance children"s empathy and conduct follow-up research on variables related to elementary schoolers’ peer relationships; they can also be helpful for the counseling and development of programs for the formation of positive peer relationships.

목차

서론
연구방법
연구결과
논의 및 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0