메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제44권 제3호
발행연도
2018.1
수록면
295 - 317 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study explores the effects of reading-based output instruction on productive vocabulary recall and recognition, as well as vocabulary learning strategies, focusing on Korean college students. This study adopted a within-subjects design. Eighty-four learners were assigned to either a summarizing, questioning/answering, predicting, or control group. A background questionnaire, a Vocabulary Size Test, pre- and post-Vocabulary Learning Strategy questionnaires, and pre- and post-vocabulary tests were used in the study. The findings indicate that the questioning/answering and predicting tasks had a significant influence on recall word knowledge gains, whereas all the experimental tasks were effective in yielding higher word recognition. Furthermore, word-focused output tasks done while reading saw learners improve memory and cognitive skills related to vocabulary learning strategies. Based on the results, pedagogical implications are suggested for L2 vocabulary instruction.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0