메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제31권 제1호
발행연도
2017.1
수록면
193 - 217 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Teaching reading strategies has attracted a large number of researchers and it is one of the most promising areas in L2 acquisition. This study attempted to combine teaching reading strategies with portfolio development. A total number of 65 college students participated in this study. The control group had 32 participants and the experimental group was composed of 33 subjects. Before and after the treatment, both groups took reading comprehension tests and responded to strategy questionnaires. The experimental group also engaged in portfolio development along with portfolio checklists and reflected on their portfolios. Based on quantitative analyses by t-tests, the experimental group showed a higher increase in their reading strategy use as well as better reading comprehension. In addition, the experimental group also recognized positive effects of portfolio work in reading classes, which was revealed in their portfolio checklists and reflections on their portfolios. Pedagogical implications along with suggestions for future studies are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0