메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장지영 (이화여자대학교 국제대학원)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제32권 제4호
발행연도
2021.12
수록면
279 - 301 (23page)
DOI
10.18209/iakle.2021.32.4.279

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to conduct Korean speaking classes in Metaverse and report the cases. Since Metaverse is a virtual implementation of the real world, it can be an effective educational tool that can elicit learners’ interactions through practical speaking tasks based on the theory of social constructivism and task-oriented teaching. In this study, a Korean speaking class was conducted for about a month for 23 beginner Korean learners in Gather.town, which has the highest educational utilization among Metaverse platforms developed so far. As a result, over 90% of learners portrayed satisfaction in terms of interest and interaction in class and usefulness in speaking practice. However, the Metaverse educational platform still lacks certain features and has limitation of the construction of a 5G communication environment to drive the Metaverse platforms, and teachers’ perception of learner-centered classes remain as challenges. Nevertheless, it is meaningful that the research can be used as a basic study in the use of Metaverse platforms in the field of Korean language education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0