메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김우진 (한국전자통신연구원) 오천인 (한국전자통신연구원) 강도욱 (한국전자통신연구원) 이승준 (한국전자통신연구원) 김현숙 (한국전자통신연구원) 장은혜 (한국전자통신연구원) 윤대섭 (한국전자통신연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2024년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2024.11
수록면
2,299 - 2,302 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper proposes an architecture for a simulation-based Driver Monitoring System (DMS) evaluation ramework using a virtual driver model. Traditional DMS evaluation methods require the recruitment of human participants, which leads to high costs and extended development cycles. By replacing human drivers with virtual drivers generated from real-world driver data and augmented through AI, the proposed system enables repeated performance evaluations of DMS in a virtual environment. This approach allows DMS performance to be tested and optimized throughout the design process, significantly reducing the need for human participants and shortening the development time.
The proposed system architecture comprises three main components: a virtual driver-based simulation software, DMS performance evaluation software, and the target DMS itself. The simulation software includes virtual drivers with cognitive, behavioral, and visual models, as well as a virtual in-cabin environment and camera sensor model. The performance evaluation software integrates evaluation protocols based on global standards such as Euro NCAP and UNECE, providing detailed feedback to improve the DMS design.

목차

Abstract
1. 서론
2. 개념 및 목적
3. 시스템 아키텍처
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0