메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이흥연 (평택대학교)
저널정보
다빈치미래교양연구소 교양학연구 교양학연구 제12집
발행연도
2020.7
수록면
257 - 284 (28page)
DOI
10.24173/jge.2020.07.12.9

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The SDG"s, which had been planned as the behavioral canons and the ethical canons in the global environment era, include a lot of the precious guidelines regarding the administration on the global level and on the national dimension. However, when intending to utilize the SDG"s as the solution of the problems on the level of each country or city, the situation in which it is difficult to use them just the way they are takes place. Because of this, regarding the SDG"s keynote, the reinterpretation and the reorganization that consider the special situations, the conditions, the cultures, the capabilities, and the level of the preparations of the countries and the regions are needed. This research had been carried out on the level of triggering a discussion for the innovation of the liberal education of the universities. This research intends to propose the need for the ESD and SDG"s education at the universities and the communities, the effects and the implications that are given by the SDG"s education, and a task for the spreading of the university SDG"s.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. SDGs와 ESD 교육의 필요성
4. 대학 SDGs 교육 정착을 위한 과제
5. 결론 및 시사점
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0