메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
부옹티뉴 (동아대학교) 최규환 (동아대학교)
저널정보
한국외식산업학회 한국외식산업학회지 한국외식산업학회지 제18권 제3호(통권 제56호)
발행연도
2022.9
수록면
89 - 104 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study conducted an empirical analysis through a survey to understand the relationship between service quality and brand identification, brand sentiment, and brand loyalty of Vietnamese airlines. The survey was conducted from January to February 16, 2022. A total of 246 questionnaires were collected and used for analysis. The results of this study are as follows. First, airline service quality consisted of 22 measurement items, classified into three factors: human service quality, material/responsive service quality, and certainty. Second, it was found that, among service quality, human service and material/response service positively affected brand identification but certainly did not affect brand identification. Third, it was founded that the causal relationship between brand identification and brand emotion, and fourth, it was founded that the causal relationship between identification and brand loyalty. Lastly brand emotion has a positive effect on brand loyalty, and finally, brand emotion plays a mediating role between brand identification and brand loyalty.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 연구방법 및 가설설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0