메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유준 (고려대학교) 선덕길 (고려대학교) 유재현 (고려대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제23권 제6호
발행연도
2023.12
수록면
101 - 121 (21page)
DOI
10.37272/JIECR.2023.12.23.6.101

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Live commerce refers to a distribution method merging real-time personal broadcasting with e-commerce platforms, a portmanteau of "live streaming" and "commerce." The live commerce sector in South Korea continues to exhibit sustained growth, with its market size consistently expanding. This study analyzes the factors influencing the intention to continue using live commerce based on use and gratification theory through structural equation modeling. The analysis reveals that the entertainment aspect in live commerce positively affects flow, while interactivity and informativeness contribute positively to trust. Additionally, trust is confirmed to have a positive impact on both flow and the intention to continue usage. However, interactivity was found to have a significant negative impact on flow. Based on these findings, this study provides theoretical and practical contributions to the field of live commerce research.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행 연구
Ⅲ. 연구모형과 가설
Ⅳ. 연구조사 설계
Ⅴ. 연구결과
Ⅵ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-089218864